Ako sa buduje najväčší obchod s teniskami Footshop.eu?

Ako sa buduje najväčší obchod s teniskami Footshop.eu?

Máj je mesiac nových začiatkov. Mesiac, v ktorom sme od začiatku chceli pozvať mladého a úspešného podnikateľa. Pozvanie prijal zatiaľ najmladší hosť z prvého aj druhého ročníka Let´s Talk About - Peter Hajduček. Vek v tomto prípade nezohrával žiadnu úlohu. Peter o svojich cieľoch (udržať si pozitívne nastavenie a plniť si svoj SEN), rovnako ako o cieľoch a smerovaní svojej spoločnosti Footshop.com (najímať a udržať si skvelých ľudí plus získať strategického investora) nehovoril slovníkom „profesionálneho manažéra“. Hovoril úplne konkrétne - ľudsky.



Aké to bolo?
To, čo hlboko oslovilo bola nie len téma, ale najmä hosť samotný. Peter prišiel skromne a ticho, až nepozorovane. Vyžaroval z neho pokoj a diskusia bola úplne prirodzená. Doslova „rozbil bank“ a v Banke sa stal jedným z najvzácnejších „pokladov“. Príbeh o tom, ako sa z bakalárskej práce stane najúspešnejší e-shop s topánkami v strednej Európe behom pár chvíľ naplnil celý priestor. Jednotlivé oblasti zo života Petrovej mladej spoločnosti nám otvárali nové svety. Miestami sme sa len tak zastavili a uvedomili si, že priamočiara mladosť, ktorá nehľadá komplikácie ale riešenia – častokrát úplne jednoduché, bola tou najsprávnejšou májovou voľbou.

Čo som sa dozvedel?
Mnohé odpovede na otázky boli priame a svojou jednoduchosťou jedinečné. Nezaznievali naučené poučky alebo siahodlhé zamyslenia. Boli to naozaj konkrétne ODPOVEDE:

  • Ako sa „vypracovať“? – dávať pridanú hodnotu, vzbudiť potrebu a záujem spolupracovať následne kúpiť
  • Ako sa „prezentovať“? – pravidelne, stále, neochabovať a hlavne prirodzene
  • Ako vybrať miesto, kam „expandovať“? – tam, kde sa najviac predáva

Počas stretnutia sme sa venovali viacerým témam detailne:
  • Ako robiť analýzu pre nové trhy?
  • Ako vypadá vstup do novej krajiny a postup prípravy Country manažéra?
  • Aké boli kľúčové veci pri výbere investora?
  • Aké metriky sledujete v analytike?
  • Ako si vyberáte zamestnancov?
  • Ako hľadáte a získavate k spolupráci influencerov?
  • Aká je firemná kultúra vo Footshope?
  • Ako vyzerá Petrov pracovný deň?

Vďaka otvorenosti a ochote hosťa odpovede na otázky zo slido.com boli obohatením nie len pre tých, ktorí ich položili.

Čo mi to dalo?
„Včerajšok už skončil“ - slová, ktoré viackrát počas stretnutia zazneli. Priniesli nový pohľad na to, že zmena v jej pravom význame je jednou z našich základných charakteristík. Často hovoríme o zmenách a chválime ich, pretože ich „začínam a robím JA“. Keď však niekto žiada o zmenu nás, vieme sa stavať na zadne a až kŕčovito sa držať včerajšia. „Včerajšok už skončil“ = zmeny, ktoré menia svet sú zmeny, ktorými sa nechám meniť aj ja.

Čo na záver?
Peter vyštudoval IT (bakalárske štúdium) a Management (magisterské štúdium). Napriek tomu koľko mladých ľudí i ľudí v spoločnosti dnes hovorí, že im škola nedáva nič, od neho zazneli úplne iné slová: „škola ma naučila veľa potrebného ako základ, ktorý som prepájal priamo na prax a na podnikanie. Podnikal som už počas strednej školy. Základy mnohých odvetví, ktoré som sa v škole naučil mi denne pomáhajú porozumieť tomu, čo v spoločnosti riešime“. Pri týchto slovách a pri tom, čo dosiahol počas 6tich rokov (dostal sa z obratu 0 CZK na obrat 400 miliárd CZK v roku 2017) som si uvedomil, že to podstatné je stále len to jedno. Prístup mňa samotného k tomu, čo žijem.

Čo keď som tam nebol?
Nevadí, pretože výber toho najlepšieho zo stretnutia s Petrom si budem môcť prečítať v novom čísle časopisu TALK. TALK. získam na najbližšom stretnutí Lets Talk About s Jurajom Koudelom a Filipom Ostrowskim, ktoré sa uskutoční 06.06.2018 v Banke Žilina na tému Ako funguje vydavateľstvo Absynt.

MMag. Peter Steinhübl, Obchodný riaditeľ HOUR spol. s r.o.