Prístupy k time managementu, ktoré sa oplatí vyskúšať

Time management

Stratiť sa v záplave práce je ľahké. Stíhať popri práci žiť, ľahké nie je. Správny time management vám môže pomôcť.

V appstoroch oboch mobilných platforiem sú v kategórii „Produktivita“ desiatky tisíc aplikácií. Problémom väčšiny z nich je, že vám stres neuberajú, ale pridávajú – pretože od vás vyžadujú aktivitu navyše a ušetrený čas miniete práve na ich obhospodárenie. Tieto techniky sa vám oplatí vyskúšať

Pomodoro

Táto technika je primitívne jednoduchá a nemusíte si k nej kupovať príručky, sťahovať aplikácie ani sa učiť nové a prevratné spôsoby myslenia. Opiera sa o fakt, že sa nám ľahšie sústredí vo viacerých intenzívnych intervaloch než na jeden 8 hodinový (12? 16?) pracovný blok.

Funguje takto: na kuchynskom časovači (Francesco Cirillo, autor tohoto nápadu, mal časovač v tvare rajčiny – odtiaľ názov) si nastavíte 25 minút. Začnete pracovať. Pracujete sústredene a nenecháte sa vyrušovať Facebookom, mailami, telefónom. Po 25 minútach si dáte 5 minútovú pauzu. Na cikanie, cigaretu alebo spomínaný Facebook.

A takto opakujete, až kým nie je práca hotová! Jeden cyklus si môžete vyhradiť na maily, po 4 cykloch si dáte dlhšiu pauzu, pomodoro si môžete upraviť podľa vlastných potrieb. Kľúčové je zachovať relatívne krátke a pravidelné cykly s pevným režimom.

Getting things done

GTD je technika, ktorá bola veľmi populárna dva-tri roky dozadu. Jej základnou ideou je dostať všetky úlohy z hlavy, aby ste sa mohli sústrediť na ich plnenie. Všetky spíšete a rozhodnete sa, či ich spravíte hneď, delegujete ich alebo si ich rozplánujete do budúcnosti.

Malé úlohy si zaraďte na začiatok to-do listu, tie veľké rozdeľte na drobnejšie, aby ste mali jasnú predstavu o tom, koľko toho máte pred sebou. Táto metóda je dosť komplexná, existuje o nej veľa literatúry. Jej autorom je David Allen – jeho knihu kúpite aj v slovenskej či českej verzii.

The action method

Bola aplikácia od Behance pre smartfóny. Behance je služba pre dizajnérov, kde môžu prezentovať svoje portfóliá. Dizajnéri sú známi tým, že pracujú veľa a často v čudnom režime (pripomína vám to niečo?).

Princíp action method je z každého stretnutia, či po každom telefonáte s klientom odchádzať s jasným to-do listom. Nie je dôležité poradie úloh ani ich časová náročnosť. Keď si to tak zoberiete, je to celkom jednoduché – do zápisníku si zapíšete, čo klient potrebuje a dokedy to máte splniť. Napriek tomu, že Behance službu zastavilo pred pár mesiacmi, vyzerá byť dosť jednoduchá aj pre bežný papierový notes

Ďalšie metódy si rozoberieme už čoskoro :)